Sułów: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Sułów Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sułów , Sułów 63, 22-448 Sułów, woj. lubelskie, tel. 84 6826202, faks 84 6826227.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Sułów. II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych segregowanych i niesegregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Sułów poprzez odbiór, transport i odzysk lub unieszkodliwienie odpadów komunalnych poprzez składowanie lub przekazanie uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 1.Ogólna charakterystyka Gminy Sułów w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów: 1. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Sułów (stan na 31.10.2013r.) wynosi - 4938 2.Na terenie Gminy Sułów jest: -ok. 1249 nieruchomości zamieszkałych o zabudowie jednorodzinnej (zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ); -zabudowa wielorodzinna w Michalowie składająca się z 17 budynków wielolokalowych zamieszkałych przez ok. 540 mieszkańców (stan na 31.10.2013r.); -15 miejscowości: Sułowiec, Kawęczyn - Kolonia, Tworyczów, Kitów, Sułów, Sułów - Kolonia, Źrebce, Sąsiadka, Deszkowice Pierwsze, Sułówek, Rozłopy - Kolonia, Kulików, Deszkowice Drugie, Michalów, Rozłopy. 3. Obszar Gminy Sułów wynosi 93,48 km². 4. W okresie od 01.01 - 31.10.2013 roku z terenu gminy Sułów odebrano i zagospodarowano następujące ilości odpadów (III kwartał 2013r. objęty był nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi): -Niesegregowane zmieszane odpady komunalne (20 03 01) - 175,66 Mg -Opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02) - 4,29 Mg -Opakowania ze szkła (15 01 07) - 23,64 Mg -Opakowania z papieru i tektury (15 01 01) - 1,04 Mg -Opakowania z metali (15 01 04) - 0,45 Mg -Odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 4,18 Mg -Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (20 01 36) - 0,30 Mg Szacunkowa masa odpadów, które mogą zostać odebrane i zagospodarowane w czasie trwania zamówienia tj. od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r. to: - 250 Mg odpadów niesegregowanych, - 60 Mg odpadów segregowanych. Do określenia szacunkowej masy odpadów przyjęto ilość odebranych odpadów z trzech kwartałów br. którą zwiększono o ilość odpowiadającą jednemu kwartałowi. Uwaga! Ilość nieruchomości jest szacunkowa. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w czasie realizacji zamówienia w wyniku zasiedlania nowych budynków lub ich wyludnienia. Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zamówieniem Wykonawca otrzyma w dniu podpisania umowy. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, b) odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny z podziałem na frakcje: -tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, -szkło białe, -szkło kolorowe, -metal, -papier, c) przeterminowane leki, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe, e) zużyte opony, f) odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku drobnych prac remontowych nie wymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych o zabudowie jednorodzinnej następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: a) raz w miesiącu - odpady niesegregowane gromadzone w pojemnikach o pojemności 120 l, 240 l lub 1100 l; b) raz na trzy miesiące - odpady segregowane gromadzone w workach z folii LDPE o pojemności od 60 l do 120 l takie jak: - tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - worek żółty, - szkło białe - worek biały, - szkło kolorowe - worek zielony, - metale - worek czerwony c) raz na trzy miesiące - papier wiązany w paczki lub złożony w pudła kartonowe W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych także bezpośrednio z nieruchomości o trudno dostępnej lokalizacji. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych o zabudowie wielorodzinnej w Michalowie następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: a) raz na dwa tygodnie - odpady niesegregowane gromadzone w pojemnikach KP-5, KP-7 lub KP-10. b) po wypełnieniu pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o pojemności od 800 l do 7000 l takie jak: - tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - pojemnik żółty - szkło białe - pojemnik biały, - szkło kolorowe - pojemnik zielony, - metale - pojemnik czerwony, - papier - pojemnik niebieski. 4) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić w okresie trwania zamówienia jednokrotny odbiór, bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych (z tzw. wystawek) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon. 5) Wykonawca jest zobowiązany do odebrania z punktu aptecznego w Michalowie przeterminowanych lub częściowo zużytych leków, po telefonicznym zgłoszeniu konieczności ich odebrania przez Zamawiającego, w najbliższym terminie odbioru odpadów komunalnych. 6) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstałych w gospodarstwach domowych w wyniku drobnych prac remontowych nie wymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę na bieżąco, według potrzeb po telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż do 4 dni roboczych od dnia zgłoszenia konieczności ich odbioru. Odpady te będą gromadzone przez właściciela nieruchomości w kontenerach dostarczonych przez Wykonawcę, w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. 7) Na czas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałe o zabudowie jednorodzinnej w pojemniki na odpady zmieszane, na podstawie indywidualnej umowy z właścicielem nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest tego dokonać do dnia 31 grudnia 2013r. 8) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w I kwartale 2014r. odpadów selektywnie zebranych w workach, które właściciel nieruchomości otrzymał od poprzedniego Wykonawcy usługi. 9) Na czas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałej o zabudowie wielorodzinnej w Michalowie, w pojemniki na odpady zmieszane (3 szt.) oraz pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (3 szt. każdego rodzaju). Wykonawca zobowiązany jest ustawić je na nieruchomości do dnia 31 grudnia 2013r. w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 10) Wykonawca przy każdorazowym odbiorze worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki pozostawi nowe worki w ilości i rodzaju odpowiadającym odebranym workom. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą o odpowiedniej kolorystyce i zostaną oznaczone napisami określającymi rodzaj odpadów na jaki są przeznaczone. 11) Wykonawca dostarczy do dnia 15 stycznia 2014r. do siedziby Zamawiającego worki przeznaczone do selektywnej zbiórki - po 150 szt. na każdy rodzaj odpadów selektywnie zbieranych, które będą wydawane właścicielom nieruchomości w miarę potrzeb. 12) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 13) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów, a następnie dostarczenia właścicielom nieruchomości w ciągu 14 dni od dnia przekazania informacji przez Zamawiającego o jego akceptacji. Za dostarczenie harmonogramu należy uznać jego pozostawienie w skrzynce pocztowej lub razem z pojemnikami na odpady komunalne. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 14) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00. 15) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 16) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem lub telefonicznie na adres Zamawiającego. 17) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 18) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych znajdującego się na terenie Gminy Sułów w pojemniki lub urządzenia do gromadzenia odpadów. W ramach usługi Wykonawca wykona wywóz i zagospodarowanie odpadów zbieranych w PSZOK każdorazowo po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 19) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu w terminie do 7 dnia następnego miesiąca. 20) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca Zamawiającemu ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady. 21) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni (art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości. 22) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21). 23) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sułów. 24) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właściciela nieruchomości powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 25) Do wystawienia comiesięcznej faktury przez Wykonawcę będzie brana pod uwagę rzeczywista masa odebranych i zagospodarowanych odpadów. 26) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7, 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-2. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium III.2) ZALICZKI III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) Zgodnie z SIWZ SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie: a) Zmiany wynagrodzenia w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia ilości odbieranych odpadów, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost świadczenia usługi. b)Zmiany w zakresie realizacji przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa w tym zakresie. 2.W terminie 7 dni od wystąpienia któregokolwiek z powyższych powodów strony przedstawią pisemny wniosek o zmianę umowy. 3.Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej, przy zastosowaniu przepisów ustawy z dnia 29.01.2004 r. Pzp. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sulow.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Sułów, Sułów 63, 22-448 Sułów, sekretariat pokój nr 1. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie |
Metryka dokumentu: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: | Grzegorz Wiącek |
Osoba odpowiedzialna za publikację informacji: | |
Dodano do BIP dnia: | środa, 20 listopada 2013 16:52 |