Sułów, dnia 7 kwietnia 2015 r. PR.271.3.2.2015 WYKONAWCY POSTĘPOWANIA NR PR.271.3.2015 Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Zakup i montaż kolektorów słonecznych w ramach projektu pn. „Więcej Słońca – wykorzystanie odnawialnych źródeł energii poprzez instalację kolektorów słonecznych w Gminie Sułów” realizowanego w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zamawiający działając zgodnie z art.38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w związku z art. 38 ust. 1a ustawy, poniżej przekazuje treść zapytań, które wpłynęły w toku postępowania do Zamawiającego wraz z udzielonymi na nie wyjaśnieniami treści SIWZ oraz działając zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy odpowiednio zmienia treść SIWZ. 1. W warunkach postępowania (załącznik PFU) określili Państwo wymagania dla technologii instalacji solarnej wskazując następujące parametry kolektorów słonecznych: Wymagane parametry kolektora: Poziom absorpcji 93% Materiał absorbera – powłoka selektywna Materiał rur – szkło borowo-krzemowe niskożelowe Absorpcja nie mniejsza niż 93±2% Emisja nie większa niż 7±2% Ciężar kolektora bez cieczy nie większy niż 50 kg Temperatura stagnacji >200⁰C Rury ze szkła hartowanego o wysokiej przepuszczalności promieniowania słonecznego antyrefleksyjne, gradoodporne, atestowane. Układ hydrauliczny kolektorów – rozdzielacz z zamontowanymi rurami i systemem heat pipe. Powierzchnia absorbera pojedynczego kolektora nie mniejsza niż 1,92 m² Pytanie nr 1 Czy Zamawiający dopuści zastosowanie kolektora słonecznego o powierzchni absorbera mniejszej niż 1,92 m² przy określeniu min. mocy poszczególnych instalacji? Uzasadnienie: W załączniku PFU określono min. powierzchnię absorbera na poziomie 1,92 m². Priorytetem Zamawiającego winno być takie określenie przedmiotu zamówienia, które dopuszczając rozwiązania równoważne gwarantuje osiągnięcie minimalnego efektu energetycznego i ekologicznego stanowiącego podstawowy wskaźnik projektu. Określenie min. powierzchni absorbera pojedynczego kolektora na poziomie 1,92 m² uniemożliwia ofertowanie przez Wykonawców i zastosowanie wysokosprawnych urządzeń mogących zapewnić znacznie wyższą efektywność systemu, a charakteryzujących się mniejszą powierzchnią jednostkową. Prosimy więc o wykreślenie min. powierzchni absorpcji dla pojedynczego kolektora i określenie min. mocy wymaganych dla poszczególnych zestawów solarnych. Odpowiedź Zamawiający oczekuje montażu paneli solarnych o minimalnej powierzchni 1,92 m2 z dopuszczalnym odchyleniem kilku % i uzasadnieniem technicznym w przypadku zmniejszenia. Pozostałe parametry określi opracowany przez Oferenta projekt budowlany wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną, wykonany przez projektanta z odpowiednimi uprawnieniami. Pytanie nr 2 W opisie przedmiotu zamówienia dot. wymaganych min. parametrów kolektorów Zamawiający określił przede wszystkim cechy konstrukcyjne i technologiczne mające pośredni wpływ na efektywność oferowanych urządzeń. Brak jest wskazania najważniejszych pod względem gwarancji efektywności systemów solarnych takich parametrów kolektorów słonecznych jak np. :
Prosimy o przedstawienie parametrów równoważności kolektorów słonecznych, opartych na najważniejszych dla efektywności późniejszej eksploatacji współczynnikach, stanowiących podstawowe i najważniejsze kryterium oceny urządzeń pod względem ich jakości i efektywności pracy. Odpowiedź Parametry kolektorów słonecznych określi opracowany przez Oferenta projekt budowlany wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną, wykonany przez projektanta z odpowiednimi uprawnieniami. 2. Czy Zamawiający udostępni na tym etapie postępowania informację zbiorczą dotyczącą ilości poszczególnych rodzajów dachu (skośny, płaski) i pokryć dachowych (dachówka ceramiczna, blacho dachówka)? Odpowiedź Zamawiający nie posiada dodatkowych informacji o poszczególnych instalacjach i nie może ich udostępnić. Szczegóły określi projekt instalacji. 3. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie innych niż kauczuk materiałów izolacyjnych do rurociągów solarnych? Na rynku dostępne są inne materiały izolacyjne o równoważnych parametrach w zakresie współczynnika przenikalności cieplnej oraz odporności termicznej. Odpowiedź Zamawiający nie określa rodzaju zastosowanych przez oferenta materiałów i rozwiązań. Zamawiający oczekuje, że będą wysokiej jakości i dopuszczone do stosowania w konkretnym rozwiązaniu. 4. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zastosowanie rurociągów solarnych z fabrycznym płaszczem ochronnym odpornym na uszkodzenia mechaniczne i promieniowanie UV bez konieczności dodatkowego zabezpieczenia rurociągów zewnętrznych płaszczem z blachy ocynkowanej lub aluminiowej? Odpowiedź Zamawiający nie określa rodzaju zastosowanych przez oferenta materiałów i rozwiązań. Zamawiający oczekuje, że będą wysokiej jakości i dopuszczone do stosowania w konkretnym rozwiązaniu. 5. Prosimy o sprecyzowanie rodzaju pompy solarnej. Czy Zamawiający poprzez sformułowanie „pompa obiegowa klasy energetycznej A” miał na myśli pompę elektroniczną? Odpowiedź Zamawiający nie wymaga pomp elektronicznych. 6. Wnosimy o określenie poniższych parametrów do doboru lamp hybrydowych: moc oprawy LED moc turbiny wiatrowej moc paneli fotowoltaicznych pojemność akumulatorów autonomia działania całego systemu wysokość umieszczenia oprawy LED nad ziemią Odpowiedź Zamawiający zmienia SIWZ i PFU poprzez określenie minimalnych wymaganych parametrów lamp hybrydowych: a. Moc oprawy oświetleniowej 48 W, natężenie oświetlenia ok 40 lux pod lampą 7. Wnioskujemy o zmianę wymaganego okresu gwarancji na akumulatory lamp hybrydowych na min. 2 lata. Żaden producent nie zapewni 5-letniej gwarancji na akumulatory. Odpowiedź Zamawiający oczekuje gwarancji prawidłowego funkcjonowania przedmiotu przez okres 5 lat od Wykonawcy. 8. Prosimy o określenie gwarancji na oprawy i kontrolery lamp hybrydowych. Odpowiedź Zamawiający oczekuje gwarancji prawidłowego funkcjonowania przedmiotu przez okres 5 lat od Wykonawcy. 9. Czy Zamawiający dopuszcza montaż akumulatorów dla lamp hybrydowych przy fundamentach w skrzynkach hermetycznych przeciwkradzieżowych. Taka lokalizacja akumulatorów uzasadniona jest niższymi kosztami wykonania i serwisowania. Odpowiedź Zamawiający nie dopuszcza montażu akumulatorów przy fundamentach. Akumulatory mają być montowane w bezpośrednio przy panelach. 10. Prosimy i jednoznaczne określenie okresu w jakim Wykonawca ma wykonywać przeglądy serwisowe. W ramach zadania występują różne okresy gwarancji w zależności od zakresu robót i dostawy. Odpowiedź Zamawiający wymaga przeglądów co najmniej 1 raz w ciągu roku przez okres 5 lat. 11. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga wykonywania bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych i serwisowych tylko w okresie pierwszych 5 lat gwarancji na roboty budowlano montażowe. Odpowiedź Wymagany okres bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych i serwisowych – 5 lat. 12. Prosimy o potwierdzenie, że za okresowe przeglądy po 5-roku gwarancji odpowiada użytkownik instalacji, który będzie miał obowiązek zlecenia płatnego przeglądu autoryzowanemu instalatorowi posiadającemu uprawnienia do serwisowania urządzeń danego typu. Odpowiedź Potwierdzamy, że za okresowe przeglądy po 5 roku gwarancji odpowiada użytkownik ze zleceniem wykonania autoryzowanemu instalatorowi. 13. Prosimy i potwierdzenie kto ponosi koszty interwencji serwisowych po upływie okresu gwarancji na poszczególne elementy zadania. Odpowiedź Koszty interwencji serwisowych po 5 roku gwarancji ponosi użytkownik.
/-/ Leon Bulak
|
Metryka dokumentu: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: | Grzegorz Wiącek |
Osoba odpowiedzialna za publikację informacji: | |
Dodano do BIP dnia: | wtorek, 07 kwietnia 2015 |